Relacja z V Pikniku Rodzinnego, który odbył się 30 czerwca w SK Arabka

Data: 30.06.2012

Przygotowania do Pikniku trwały kilka miesięcy, nigdy by się nie odbył gdyby nie połączone siły Alka Fiszera, Lucka Czernego , Jerzego Kosska , i Ochotniczej Straży Pożarnej z Dziećkowic. To są ludzie gdzie słowo dziękuję- to mało. Od samego rana, nasza stadnina zmieniała się coraz bardziej na kolorowo , a zapachy różnych pyszności coraz bardziej nastrajał do dobrej imprezy. Na scenie pojawiły się zespoły , które grały próbnie przed wielkim występem.
 

Około godz. 14.30 powiedzieliśmy dzień dobry , zaczynamy.
Pierwszymi naszymi artystami były dzieci , ich występy to szczerość , duże zaangażowanie , duża radość w ich oczach. Szkoła Podstawowa z Dziećkowic przedstawiła publiczności w j.angielskim „ Różowego Kapturka”.
Taniec kowbojski „Zuzanna” zaskoczył nas wszystkich , uczyliśmy się wspólnie tańczyć.
Nie zabrakło małych przedszkolaków z Dziećkowic,ich występ miał tytuł „Śląsk moje miejsce na ziemi”. Barwne stroje , wianuszki na głowie , wspaniałe głosy , uśmiechnięte buzie , a w każdym kroku tańca widać było wielkie zaangażowanie.
W oczekiwaniu na gości grał zespół „Happy big band” , około godz.16.00 zajechali do nas ważni goście: Konsulowie Stanów Zjednoczonych , Prezudenci Miast , Wojewoda , Marszałek , profesorowie , Książę Monako , artyści , przedstawiciele firm i inni ważn i goście – przyjaciele.
 

Po oficjalnym rozpoczęciu odegrano trzy hymny: USA , Anglii oraz Polski w wykonaniu Orkiesrty Straży Pożarnej w Dziećkowicach , która odegrała to profesjonalnie. Po odegraniu hymnów nastąpiło powitanie (laudacja) i pożegnanie pracowników Konsulatu Generalnego USA w Krakowie. Następnie był dalszy ciąg występu zespołu „Happy big band”.
Około 16.50 Americana Happening ,Jerzy Kossek wspólne wykonanie utworu Woody Guthriego „This Land is my Land” ( zjednoczone siły muzyczne wszystkich wykonawców , młodzieży i dzieci).
 

Godz.. 17.00 rozpoczęły się pokazy konne , pokaz ujeżdżenia w damskim siodle przy muzyci : Agnieszka Helbik – Kuśmierz na koniu Medal.
Pokazy dam w damskim siodle: Agnieszka Helbik – Kuśmierz na koniu Blejdi, Sylwia Kołodziej na koniu Medal ( Sylwia przyleciała do nas z Anglii), Virginia Buława na koniu Bakarat (Virginia przyjechała do nas z Zakrzowa), Aleksandra Adamczyk na koniu Drim, Marta Rochman na koniu Bingo.

Nie zabrakło występu dzieci które wykonały oryginalne stroje dla siebie i koni: Klaudia Michalska - Elina, Aneta Pacut - Maciek, Paulina Nowak – Sachra, Aleksandra Sadziak i Natali Zięba – Kaprys, Alicja Kistowska – Eltema, Karolina Szatko i Weronika Wioska – Hans.
Były również pokazy zręcznościowe młodzieży z OSP Dziećkowice . Po takim pokazie człowiek może czuć się bezpiecznie. Wszystkie panie – damy wystąpiły w pięknych kolorowych strojach. Na publiczności wywarło to ogromne wrażenie.
 

Nie zabrakło pokazu koni arabskich: na koniu El-Jad wystąpiła Agnieszka Giełda , na Eltemie Izabela Ejchorst , na El Zachrze Aleksandra Adamczyk. Konie arabskie były w oryginalnych strojach. Uprząż na El – Jada wypożyczył książę Maroka pan Emir Mohamed Jabiry. Podczas pokazów jazdy konnej grał zespół muzyki dawnej „Canta”.
 

Pan Jerzy Kossek swoim wykładem i rozmową z Gerardem Kurzajem wprowadził nas jak zaczynali Ślązacy w Ameryce , następnie odbył się występ kabaretowy Grzegorza Heromińskiego. Nie zabrakło konkursu z firmy „ Mysław” – 102 krupnioki w 102 sekundy. Wzięło w nim udział pięciu uczestników , którzy zostali obdarowani produktami z firmy „ Mysław”. Odbyła się również licytacja na rzecz hospicjum podków końskich oraz kubków i obrazu wykonanych przez artystkę Martę Tkacz .Po licytacji wystąpiły zespoły taneczne i muzyczne. Dla najmłodszych uczestników nie zabrakło zabawy zorganizowanej przez M OK. z Mysłowic – malowanie twarzy i inne atrakcje . Na naszym festynie wystąpiła gwiazda Dawid Podsiadło , zwycięzca ostatniej edycji programu X-Factor ( i tu nasze dziewczyny oszalały z zachwytu). Na sam koniec wystąpił wspaniały zespół : Whiskey River”. Myślę , że bawiliśmy się dobrze wszyscy.

Składam wszystkim serdeczne podziękowania za udział w organizacji za wsparcie . Niestety bez Was Wszystkich nie mogłoby się to odbyć.